۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

چگونگي استقرار و شرح جنگها و قتل عام هاي فجيع گسترده براي مسلمان سازي قبايل عربستان / هيچ ايراني و عربي به استقبال دين اسلام نرفتند و مقايسه اعمال و خ

چگونگي استقرار اسلام و شرح جنگها و قتل عام هاي فجيع و گسترده براي مسلمان سازي قبايل عربستان شرح بسيار مفصلي است. هيچکس از ايراني و عرب به استقبال اين دين نرفت و فقط با زور شمشير مجبور به اطاعت شد!). ( براي آگاهي از اين جنگها و قتل عام ها نگاه کنيد به: تاريخ طبري جلد 3 و 4- – مغازي يا تاريخ جنگهاي پيامبر از محمد بن عمر واقدي جلد 1 و 2 و 3 – سيرت رسول الله - (سيره النبي) از ابن هاشم جلد2 با اينحال سخن کوتاه ميکنيم به شرح زير: محمد بن عبدالله به فرستادگان قبيله بني حارث و نيز کلام حباب بن منذر (يکي از اصحاب و ياران نزديک پيغمبر) مي تواند نمونه اي براي شناخت چگونگي استقرار اسلام در شبه جزيره عربستان و نواحي ديگر باشد: در سال دهم هجري (630 م) پيغمبر / خالد بن وليد را براي مسلمان سازي قبيله بني حارث بسوي اين طايفه فرستاد و تاکيد کرد که در صورت عدم پذيرش اسلام با آن جنگ نمايد. خالد (که در قتل عام طوايف عربستان شهرت بسيار داشت) در ملاقات با سران بني حارث ياد آور شد: " اسلام بيآوريد تا به سلامت مانيد" سران بني حارث نيز از ترس قتل عام مردم به اسلام گرويدند و همراه خالد نزد حضرت محمد رفتند. پيغمبر در ملاقات با سران قبيله حارث تاکيد کرد: اگر خالد ننوشته بود که اسلام آورده ايد سرهاي تان را زير پاي تان مي انداختم ! (تاريخ طبري : جلد 4 ص 1256 –1258 ) حباب ابن منذر در چگونگي مسلمان شدن قبايل عربستان خطاب به ياران و سرداران پيغمبر گفت: در سايه شمشير شما کسان (قبايل عربستان) به اسلام گرويده اند! (تاريخ طبري: جلد 4 ص 1246) محمد بن عبدالله ضمن استفاده از شيوه نفاق و دامن زدن به کشمکش هاي قبايل عربي در استقرار اسلام خصوصا" از شمشير و خشونت کساني چون خالد بن وليد (خونخوار) استفاده کرد! خالد از پهلوانان معروف قريش بود که قبل از فنح مکه اسلام پذيرفت و محمد بن عبدالله از مسلمان شدن او شادمان گرديد آنچنانکه او را به رياست سواران منصوب کرد. خالد بن وليد يکي از خشنترين و خونخوار ترين سرداران صدر اسلام بود که در استقرار اسلام جنگهاي بسيار کرد بطوريکه پيغمبراو را سيف الله (شمشير خدا) ناميد. اين شمشير خدا در مسلمان سازي قبايل عربستان و در سرکوب اهل رده (توده هاي عربي که بلافاصله پس از مرگ پيغمبر از اسلام برگشته بودند و مرتد شده بودند) نقش فراوان داشت. * مهم: خالد بن وليد درادامه سرکوبها و قتل عامهاي گسترده بسياري را از فراز خانه ها و بلندي کوهها به زير انداخت و کشت ( همان کاري که هم اکنون دولت نامردان ايران کنوني هم ميکنند) و برخي را نيز در آتش سوزانيد و آنچنان ترس و وحشتي در ميان قبايل عرب برقرار ساخت که همگي به قبول اسلام گردن نهادند! (تاريخ طبري: جلد 4 ص1406 – 1411و 1419 و مقايسه کنيد باروايت طبري در قتل عام ايرانيان توسط خالد در تاريخ طبري:جلد 4 ص 1493 – 1494 و از پرويز تا چنگيز: سيد حسن تقي زاده ص 182 و اسلام شناسي(پرتوي در مطالعات اسلامي ) از علي ميرفطروس ص 42 و 43 و 44 ) اعمال قهر و خشونت در مسلمان سازي قبايل عربستان اگر چه کار ساز بود اما مرگ محمد بن عبدالله (سال 11 هجري قمري=631 ميلادي) و درگيري ها و کشمکش هاي موجود براي جانشيني او به قبايل عربستان فرصت داد تا اعتراض و انزجار خويش را از اسلام ابراز نمايند. به قول عروت بن زبير: وقتي پيغمبر درگذشت هريک از قبايل همگي يا بعضي شان از دين بگذشتند ... و بيشتر مردم در هرجا چنين بودند . ( تاريخ طبري جلد 4 ص 1369) مجالد بن سعد گويد کفر سر برداشت و آشوب شد و هريک از قبايل همگي يا بعضي شان از دين برگشتند (تاريخ طبري جلد 4) مردم غطفان /بحرين/حطم/عمان/يمن/مهره/عک/اشعريان/حضرالموت/بني سليم و ... از اسلام برگشتند و بيشتر مردم در همه جا چنين بودند. ( تاريخ طبري: جلد 4 ص 1354-1464 و کامل ابن اثير: جلد 2 ص 37 – 98 و التنبيه و الاشراف: مسعودي ص261 و روضه الصفا)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر